Incoming – Estudiantes Internacionales


INTERNATIONAL SCHOLARSHIP 2025

Universidad Peruana Cayetano Heredia is offering 28 partial scholarships for international students! Incoming Program for the August – December 2025 semester is now open. Don’t miss this opportunity—apply now and join us!

Program Details

  • Modality: In-person classes.
  • Applications Open: March 24, 2025.
  • Deadline: June 16, 2025.
  • Eligibility: Undergraduate and postgraduate students.
  • Start of classes: August 2025.

Who can apply?

  • Students with outstanding academic performance.
  • Students committed to a minimum stay of 4 months.
  • Students not receiving external funding (e.g., Erasmus).

Benefits

  • Receive a maintenance card with a total stipend of USD 800 for your academic semester.
  • The first 8 admitted students will be provided free university accommodation.

Documentation

Students must be nominated by their home university via email, including their full name, study program, and email address

Nomination should be sent to: maria.champac@upch.pe

Once the nomination is received, we will contact the student with instructions on the next steps and the required documents.


Don’t miss this unique opportunity to study at Universidad Peruana Cayetano Heredia!


Application Process

1

Here you can explore the available courses in Spanish.

1

2

Consult with your academic advisor to choose the courses you wish to take.

2

3

All academic activities (courses to be taken at Cayetano) must be validated based on your curriculum plan.

3

4

You can request the syllabi for the courses by emailing durin@oficinas-upch.pe, indicating your faculty, degree program, course code, and course name (you may request up to 4 syllabi).

4

5

Register by completing our exchange form.

5

6

After verifying your details, DURIN will send you an email with your username, access information, and the link to access our mobility platform.

6

7

Complete the required details and information.

7

8

We will inform your university about your acceptance and enrollment process.

8

IMPORTANT

Application on the intranet includes two (02) application forms: the Form and the Academic Agreement. Both must be completed for your application to be fully processed.

The final status of your file must be «APPLIED». If your status is only «REGISTERED», you must ensure that all fields have been completed. Otherwise, your file will not proceed, and we will not be able to submit your application, even if you have applied within the correct dates.

More information at: https://durin.cayetano.edu. pe/es/

Requirements

When accessing our mobility platform, you must upload the following requirements online:

  • Copy of passport.
  • Motivation letter addressed to: Mg. Francesco Mencaroni – Director of International Affairs Office.
  • Academic transcript.
  • Passport-size photo with a white background in .jpg format.
  • Letter of introduction from the home university, specifying the courses you wish to take at UPCH.
  • Student visa: If your university has an agreement with Universidad Peruana Cayetano Heredia, we will assist with the visa process.
  • Spanish will be tested during the interview.
  • After receiving our acceptance letter, the student must acquire an international health insurance policy with coverage for the entire duration of their stay in Peru.

La decisión final será comunicada al alumno y oficina de relaciones internacionales de su universidad vía e-mail. De ser admitidos, se enviará una carta de aceptación oficial.

Te presente que si dentro de la información de los cursos que deseas llevar no se indican los sílabos. Debes consultar en: durin@oficinas-upch.pe indicando nombre y código del curso de tu interés, facultad y carrera. Recuerda que como máximo podrás solicitar 4 sílabos.

Si tu universidad no cuenta con un convenio con nosotros, también puedes estudiar en Cayetano. Para conocer las condiciones y solicitar más información sobre nuestro programa de intercambio, debes consultar a durin@oficinas-upch.pe.

Trámite de Visa

Luego de recibir oficialmente tu carta de aceptación por parte de UPCH, en caso realices un intercambio por más de 3 meses, deberás obtener una visa de estudiante ANTES de viajar al Perú. Para ello, ten en cuenta que se necesita un mínimo de 3 meses para tramitar el documento antes de tu llegada. Puedes consultarnos tus dudas a durin@oficinas-upch.pe

  • Copia de pasaporte (vigente).
  • Carta de presentación de tu universidad.
  • Carta de aceptación de UPCH (lo tramita DURIN).
  • Seguro Médico internacional (obligatorio).
  • Copia de pasaje de avión con fechas de ida y vuelta (se debe adjuntar copia de ambos tickets aéreos, es obligatorio).
  • Declaración jurada de retorno a su país de origen.
  • Carta de responsiva de solvencia económica de menores de 25 años (Los padres deben generar dicha carta, pero en caso el alumno sea responsable de sus gastos de igual forma remitir la presente carta a nombre propio).
  • Solicitar estado de cuenta bancario de sus padres, en caso se mantenga el alumno debe ser el estado de cuenta del propio alumno.
  • Copia de DNI/ Pasaporte del padre como garante de la estadía de su hijo(a).
  • Copia del convenio de colaboración con la institución extranjera.

IMPORTANT: Los requisitos de la visa se envían a DURIN (durin@oficinas-upch.pe) apenas reciba su aceptación por parte de nosotros.

DURIN

Pabellón de Rectorado, Av. Honorio Delgado 430,
Urb. Ingeniería, San Martín de Porres (15102 Lima)

durin@oficinas-upch.pe

(511) 319-0000 anexo 201108